Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

ΣΥΡΤΟΣ: ΦΟΛΚΛΟΡΙΚΟ ΦΑΟΥΛ!!

Αφορμή για αυτό το θέμα, είναι ένα βιντεάκι που έστειλε ένας φίλος. Στο βιντεάκι αυτό χορεύουν τα μέλη κάποιου χορευτικού συγκροτήματος. Φαινομενικά χορεύουν συρτό, στην ουσία όμως χορεύουν κάποιον χορό άγνωστης προελεύσεως και ταυτότητας. Κωλοτούμπες, φολκλορικές φιγούρες, τσαλιμάκια "μπαλετίστικα" που θα'λεγε και ο μακαρίτης ο Ναύτης. Τέλος πάντων, μιλάμε αυτή την στιγμή για μια εκτέλεση(στην κυριολεξία) χορού που προσβάλει τα ήθη και τις περγαμηνές που συνοδεύουν την ιστορία του αληθινού κισαμίτικου συρτού! Μπορεί κάποιος, για να δικαιολογήσει αυτό το θέαμα, να επικαλεστεί την "παγκρήτια" διαφοροποίηση αυτού του χορού, όπως και να'χει όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι εκτροχιαζόμαστε από την ρίζα του χορού. Για του λόγου το αληθές...δείτε το βιντεάκι και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.


3 σχόλια:

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΤΟΥΛΑΣ ΧΗΜΙΚΟΣ MSc - Med, Υποψήφιος Διδάκτωρ ΠΑ.Δ.Α. Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών είπε...

Η απάντηση έρχεται καθυστερημένα, γιατί τώρα έτυχε να δούμε την ανάρτηση στο συγκεκριμένο blog. Είναι δεδομένο ότι σεβόμαστε και καμαρώνουμε τον όμορφο Κισσαμίτικο χορό και την Κισσαμίτικη έκφραση. Από την άλλη όμως καταδικάζουμε και ΑΗΔΙΑΖΟΥΜΕ με την ΕΜΠΑΘΕΙΑ ορισμένων προς τους "υπόλοιπους" κατ΄αυτούς, που νομίζουν πως η Κρήτη ταυτίζεται αποκλειστικά και μόνο με την Κίσσαμο. Και η λέξη εμπάθεια δεν είναι τυχαία. Και τι εννοούμε με αυτό. Ας μας πει ο συντάκτης του άρθρου και ας μας υποδείξει το χρονικό σημείο που είδε κωλοτούμπες. Για τί εγώ όσο κι αν έψαξα δεν είδα. Από πότε η προσωπική έκφραση και ο αυοσχεδιασμός ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ στο βίντεο (και δεν μιλάμε ασφαλώς γενικά), αποτελεί φολκλορικό, μπαλετίστικο τσαλιμάκι; Όσο κι αν είδαμε το βίντεο εκτροχιασμό δεν παρατηρήσαμε. Τώρα για το αν εκτελούμε το χορό, το προσωπικό γούστο του καθενός δεν μπορούμε να το σχολιάσουμε γιατί είναι ακριβώς όπως αναφέραμε προσωπικο. ΘΑ μπορούσε κάποιος να μιλήσει για υπερβολή. Πάλι όμως δε θα συμφωνούσαμε γιατί μπαίνει πάλι το προσωπικό γούστο.Υπερβολή όμως, κακογουστιά και πραγματική εκτελεση του χορού δεν είναι και ορισμένα (ευτυχώς όχι από όλους τους Κισσαμίτες) έκτροπα, όπως κλωτσιές και "τσινιές" που φτάνουν μέχρι το κεφάλι; Αλλά προφανώς αυτά είναι εντός ορίων της "δικής τους Κρήτης" και αποτελούν ξεχωριστό καμάρι, γιατί ανάρτηση για σχόλιο πάνω σ' αυτό δεν είδα. Όπως και να 'χει. Αν επειδή είμαστε από το Ρέθυμνο και αυτοσχεδιάζουμε με το δικό μας ΟΧΙ Κισσαμίτικο τρόπο, θέλουν κάποιοι να μας χρακτηρίζουν όπως στο άρθρο, ας αλλάξουν και το καφέ χρώμα του ιστολογίου τους σε κίτρινο για να ταιριάζει με τον κιτρινισμό τους.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΤΟΥΛΑΣ ΧΗΜΙΚΟΣ MSc - Med, Υποψήφιος Διδάκτωρ ΠΑ.Δ.Α. Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών είπε...

Ελπίζω το σχόλιό μου να δημοσιευθεί.Όταν κάποιος γράφει κάτι πρέπει να δημοσιεύει και την απάντηση εκείνου που θεωρεί ότι το άρθρο τον αφορά. Ευχαριστώ

Rivendell είπε...

Αγαπητέ κύριε Ντούλα.
Το blog μας, όπως και όλα τα blogs, είναι στέκια ελεύθερης έκφρασης και άποψης για όλα τα τεκταινόμενα σε οποιοδήποτε θέμα. Οπότε, όπως δημοσιεύουμε την δική σας παρατήρηση - και ευχαριστούμε πολύ για αυτό - έτσι δημοσιεύουμε την άποψη του κάθε μέλους/αναγνώστη του blog μας.
Η δουλειά σας και οι περγαμηνές σας πάνω στον χορό και στην διδασκαλία αυτού, είναι θέμα καθαρά δικό σας, εμάς δεν μας αφορά να κρίνουμε προσωπικά κάτι, ούτε να χρησιμοποιήσουμε το όνομα σας, άλλωστε είναι αντιδεολογικό και σίγουρα, δεν έχουμε τίποτα μαζί σας, διότι πολύ απλά, δεν σας γνωρίζουμε ούτε κάν διά ζώσης. Από εκεί και πέρα, κρίνουμε την εικόνα, τον τρόπο, αυτό που βγαίνει. Αν αυτό είναι πέρα από τα δικά μας δεδομένα,όπως και αν υπάρχουν αυτά, είναι στην διακριτική ευχέρεια που δίδεται στον καθένα μας να κάνει κριτική!Και η κριτική, σίγουρα είναι καλοδεχούμενη, από όπου κι αν προέρχεται, είτε θετική, είτε αρνητική. Το Παπικό αλάθητο σίγουρα δεν είναι στοιχείο κανενός μας,ελπίζουμε ούτε και δικό σας.
Όσον αφορά τα σχόλια σας για την Κίσαμο, δεν θέλουμε να τα θίξουμε,άλλωστε δεν έχει και πολύ σημασία. Πρίν όμως να πείτε αυτά που μας είπατε(τα σεβόμαστε στο άπειρο) καλό θα ήταν να ρίξετε, αν έχετε τον χρόνο, σε διάφορα posts μας και εκεί θα καταλάβετε πολύ καλά ότι η "εμπάθεια" και η "αηδία" που με τόσο στόμφο χρησιμοποιείτε στα των λεγομένων σας, δεν υπάρχουν, πολύ απλά διότι έχουμε κριτικάρει και πολλά "καλούδια" του τόπου μας, της Κισάμου δηλαδή. Μακριά από εμάς οι διαχωρισμοί σε "δική μας Κρήτη". Και πάλι, προτού επιτεθείτε, είτε με δίκιο, είτε με άδικο, τουλάχιστον ας έχετε στο μυαλό σας ότι η κριτική και ο αντίλογος-διάλογος είναι στοιχεία που πρέπει να υφίστανται στα πάντα.

Με κάθε σεβασμό,
Η ομάδα του "KISAMOS MUSIC & CULTURE".